Azt már biztosan tudod, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen a vállalkozásod online láthatóságának növeléséhez. De azt is tudod, hogy a közösségi média jelenlétedet is érdemes SEO-optimalizálni? Ebben a cikkben röviden elmondjuk, hogyan egészítheti ki és segítheti kölcsönösen egymást a social és a SEO projekted annak érdekében, hogy a márkád online jelenléte a lehető legeredményesebb legyen.
Hogyan kapcsolódik össze a social és a SEO?
Az Instagram, a Pinterest, de főként a TikTok alapjaiban változtatta meg az online tartalomfogyasztási szokásokat. Ha ma megkérdezünk egy fiatalt, hol keres például inspirációt DIY lakásdekor készítésére, biztos nem az 1. és nem is a 3. helyen mondja a Google-t, annál inkább egy social platformot. A kulcsszó pedig a keresésen van.
Hiszen miért keresgetnénk és bújnánk a Google-ön hosszadalmasabbnál hosszadalmasabb cikkeket, amikor akár egy 1-2 perces videóból is megkaphatjuk ugyanazt a tudást? Ráadásul egyszerűbben, gyorsabban, könnyebben fogyasztható és szórakoztató formában.
A trend, hogy a közösségi média irányába tolódik a keresések egy része, adja a social és a SEO szorosabb összefonódásának miértjét.
Milyen előnyöket élvezhetsz a social SEO-val?
Fokozott online láthatóság
A közösségi média tartalmaid akkor mondhatók SEO-optimalizáltnak, ha arra adnak választ, amire a felhasználók keresnek. Ha így teszel, akkor a posztjaid relevánsak és értékteremtők lesznek, és pont akkor, pont ott találkozhatnak vele a felhasználók, amikor szükségük van arra az információra.
Weboldali forgalom növelése
A SEO-optimalizált social jelenlét másik fő előnye a megnövekedett webhelyforgalom. Tipikus példája, ha kulcsszókutatásra épülő blogcikkjeid láthatóságát socialben is támogatod, a bejegyzésekben elhelyezett linkekkel, így szélesítve a márkád iránt érdeklődő potenciális ügyfelek elérését és növelve a weboldalad forgalmát. Itt viszont a social és a SEO projektjeidet szorosan egymásra kell építeni, például egy keresési kulcsszavakra építő, adatalapú tartalomstratégia keretein belül.
Silótlan gondolkodás
Üzleti céljaid eredményes eléréséhez elengedhetetlen, hogy az online jelenlétedért felelős üzletágak vagy kollégák összedolgozzanak, és ne csak a saját határmezsgyéiken belül mozogjanak. Például, közösen tervezzen tartalomstratégiát a SEO Specialist és a Social Media Manager, de még előre mutatóbb, ha a PPC Manager is bekapcsolódik ebbe a folyamatba. Kíváncsi vagy, ez hogyan valósítható meg a hétköznapi gyakorlatban? Ígérjük, nemsokára odaérünk a cikkben!
Hogyan tudod a közösségi média jelenléted SEO optimalizálni?
Építs releváns kulcsszavakra
Mindenhol! Köszönjenek vissza a tartalomstratégiádban, a videószövegezésedben, a kép elnevezésekben, a hashtagjeidben, de még a videóelőképeiden is! Ezzel segíted az algoritmus munkáját, hogy minél relevánsabb célközönséghez jutassa el a tartalmaidat.
Tudatosan használd a hashtageket
Ahogy már az előbb is említettük, a hashtagekben is érdemes visszautalni a kulcsszavakra, és ezeknek a hashtageknek fókuszt kell kapnia a posztszövegeidben is. Kutasd fel, hogy a márkád számára melyek a legrelevánsabb kulcsszavak és hashtagek, erre építs fel egy tudatos hashtagstratégiát is.
Készíts keresési kifejezésekre épülő tartalommátrixot
Ezennel elérkeztünk a SEO-optimalizált közösségi média jelenlét legizgalmasabb hétköznapi gyakorlatához: a kulcsszókutatásra épülő tartalomstratégiához!
Bár elsőre ijesztőnek hangozhat ez a kifejezés, valójában egy igazi wow-stratégiai mankó, amely egy anyagban vázolja fel neked, hogy a keresések alapján milyen tartalmakkal tervezz, mely platformokra, milyen célközönségeknek. Azt kérdezed, hogy ez mitől olyan izgalmas? Attól, hogy ebben a mátrixban a felhasználók szemszögéből közelítünk, nem lepasszírozzuk őket egy értékesítési tölcséren. De hogy mitől a legizgalmasabb? Attól, hogy itt a social, a SEO és a PPC is összedolgozik.
Konklúzió
Míg régebben, a Google mellett csak a YouTube-ot említhettük keresőcsatornaként, mára látható, hogy több közösségi média platformot is beszipkázott ez a trend, de főként a TikTokot és az Instagramot.
A social kommunikáció menedzselése mindig is agilis hozzáállást követelt, és 2023 sprintje a közösségi média jelenléted SEO-optimalizálása lesz. Bízunk benne, hogy rövid olvasmányunk a social SEO-ról hasznodra lesz az idei évben, de ne feledd: mindig bizalommal fordulhatsz hozzánk, ha elakadnál. Akár meg is tervezhetjük közösen az keresési kifejezésekre épülő tartalomstratégiádat!