Mi az a social SEO, és miért fontos a márkádnak?

A social és a SEO összefűzéséből jön létre az igazán hatékony tartalom
Írta: Havacs Tímea Hozzászólás: 0

Azt már biztosan tudod, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen a vállalkozásod online láthatóságának növeléséhez. De azt is tudod, hogy a közösségi média jelenlétedet is érdemes SEO-optimalizálni? Ebben a cikkben röviden elmondjuk, hogyan egészítheti ki és segítheti kölcsönösen egymást a social és a SEO projekted annak érdekében, hogy a márkád online jelenléte a lehető legeredményesebb legyen.

Hogyan kapcsolódik össze a social és a SEO?

Az Instagram, a Pinterest, de főként a TikTok alapjaiban változtatta meg az online tartalomfogyasztási szokásokat. Ha ma megkérdezünk egy fiatalt, hol keres például inspirációt DIY lakásdekor készítésére, biztos nem az 1. és nem is a 3. helyen mondja a Google-t, annál inkább egy social platformot. A kulcsszó pedig a keresésen van. 

A felhasználó tableten és laptopon keres valamire

Hiszen miért keresgetnénk és bújnánk a Google-ön hosszadalmasabbnál hosszadalmasabb cikkeket, amikor akár egy 1-2 perces videóból is megkaphatjuk ugyanazt a tudást? Ráadásul egyszerűbben, gyorsabban, könnyebben fogyasztható és szórakoztató formában. 

A trend, hogy a közösségi média irányába tolódik a keresések egy része, adja a social és a SEO szorosabb összefonódásának miértjét.

Milyen előnyöket élvezhetsz a social SEO-val?

Fokozott online láthatóság

A közösségi média tartalmaid akkor mondhatók SEO-optimalizáltnak, ha arra adnak választ, amire a felhasználók keresnek. Ha így teszel, akkor a posztjaid relevánsak és értékteremtők lesznek, és pont akkor, pont ott találkozhatnak vele a felhasználók, amikor szükségük van arra az információra. 

Weboldali forgalom növelése

A SEO-optimalizált social jelenlét másik fő előnye a megnövekedett webhelyforgalom. Tipikus példája, ha kulcsszókutatásra épülő blogcikkjeid láthatóságát socialben is támogatod, a bejegyzésekben elhelyezett linkekkel, így szélesítve a márkád iránt érdeklődő potenciális ügyfelek elérését és növelve a weboldalad forgalmát. Itt viszont a social és a SEO projektjeidet szorosan egymásra kell építeni, például egy keresési kulcsszavakra építő, adatalapú tartalomstratégia keretein belül. 

A keresési kifejezések, azaz kulcsszavak az alapja mindennek

Silótlan gondolkodás

Üzleti céljaid eredményes eléréséhez elengedhetetlen, hogy az online jelenlétedért felelős üzletágak vagy kollégák összedolgozzanak, és ne csak a saját határmezsgyéiken belül mozogjanak. Például, közösen tervezzen tartalomstratégiát a SEO Specialist és a Social Media Manager, de még előre mutatóbb, ha a PPC Manager is bekapcsolódik ebbe a folyamatba. Kíváncsi vagy, ez hogyan valósítható meg a hétköznapi gyakorlatban? Ígérjük, nemsokára odaérünk a cikkben!  

Hogyan tudod a közösségi média jelenléted SEO optimalizálni?

Építs releváns kulcsszavakra

Mindenhol! Köszönjenek vissza a tartalomstratégiádban, a videószövegezésedben, a kép elnevezésekben, a hashtagjeidben, de még a videóelőképeiden is! Ezzel segíted az algoritmus munkáját, hogy minél relevánsabb célközönséghez jutassa el a tartalmaidat.

Tudatosan használd a hashtageket

Ahogy már az előbb is említettük, a hashtagekben is érdemes visszautalni a kulcsszavakra, és ezeknek a hashtageknek fókuszt kell kapnia a posztszövegeidben is. Kutasd fel, hogy a márkád számára melyek a legrelevánsabb kulcsszavak és hashtagek, erre építs fel egy tudatos hashtagstratégiát is.

Készíts keresési kifejezésekre épülő tartalommátrixot

Ezennel elérkeztünk a SEO-optimalizált közösségi média jelenlét legizgalmasabb hétköznapi gyakorlatához: a kulcsszókutatásra épülő tartalomstratégiához!

A megfelelő tartalom rakétasebességgel növeli a hatékonyságot

Bár elsőre ijesztőnek hangozhat ez a kifejezés, valójában egy igazi wow-stratégiai mankó, amely egy anyagban vázolja fel neked, hogy a keresések alapján milyen tartalmakkal tervezz, mely platformokra, milyen célközönségeknek. Azt kérdezed, hogy ez mitől olyan izgalmas? Attól, hogy ebben a mátrixban a felhasználók szemszögéből közelítünk, nem lepasszírozzuk őket egy értékesítési tölcséren. De hogy mitől a legizgalmasabb? Attól, hogy itt a social, a SEO és a PPC is összedolgozik. 

Konklúzió

Míg régebben, a Google mellett csak a YouTube-ot említhettük keresőcsatornaként, mára látható, hogy több közösségi média platformot is beszipkázott ez a trend, de főként a TikTokot és az Instagramot.  

A social kommunikáció menedzselése mindig is agilis hozzáállást követelt, és 2023 sprintje a közösségi média jelenléted SEO-optimalizálása lesz. Bízunk benne, hogy rövid olvasmányunk a social SEO-ról hasznodra lesz az idei évben, de ne feledd: mindig bizalommal fordulhatsz hozzánk, ha elakadnál. Akár meg is tervezhetjük közösen az keresési kifejezésekre épülő tartalomstratégiádat!