Egy jó weboldal nagyon fontos ismérve, hogy keresőoptimalizált, vagyis a Google számára látható, értelmezhető és az algoritmus szerint hiteles a saját témájában. A keresőrobot ez alapján mérlegeli, majd helyezi el az egyes oldalakat különböző kulcsszavakra való keresés során a találati listában.
Mire van hatással a SEO?
Egy kulcsszó beírása után az első oldalon egy 10-15 találatból álló weblap listával, képekkel és térképes eredményekkel találkozhatunk. Ebből (általában) az első 3-5 darab fizetett hirdetés, ritkább esetben az utolsó néhány találattal együtt. Az ezek között elhelyezkedő oldalak az úgynevezett organikus találatok, melyeket nem lehet megvenni vagy előfizetni rájuk, kizárólag a Google kereső algoritmusa dönti el az oda kerülő tartalmak sorrendjét.
Hogyan kerülhet oda a weboldalával?
Erre az egyértelmű válasz a keresőoptimalizálás. Ennek területei a Technikai SEO (weboldal indexálhatósága, sebessége), On-page SEO (tartalmi elemek), valamint az Off-page SEO (az aloldalakra mutató hivatkozások minősége). A területek mindegyike fontos, ha jó eredményeket szeretne elérni, egyik sem működhet a másik optimalizálása nélkül.
Egy SEO projekt első lépése minden esetben egy SEO Audit, hiszen egy alapos átvizsgálás nélkül nem tudható, hogy milyen fejlesztések szükségesek az adott weboldalon.
Az Intrennél mind a három területet lefedő, rendkívül részletes Auditot készítünk minden ügyfelünk számára, aki szeretne jó helyezéseket elérni a Google találati listáján.
Célunk olyan összefoglaló elkészítése, melyből átlátható képet kapsz weboldalad SEO állapotáról és könnyen beütemezhető feladatok határozhatóak meg a fejlesztő vagy a tartalomgyártó kollégák, partnerek számára. A teendők várható eredményük szerint lesznek priorizálva az elkészült dokumentumban, hogy ütemezésben is segítsünk.
Célunk olyan összefoglaló elkészítése, melyből átlátható képet kap weboldala SEO állapotáról és könnyen beütemezhető feladatok határozhatóak meg a fejlesztő vagy a tartalomgyártó kollégák, partnerek számára. A teendők várható eredményük szerint lesznek priorizálva az elkészült dokumentumban, hogy ütemezésükben is segítsünk.
A SEO Audit részei
Ahogyan fentebb is említettük, auditunk során minden olyan területet megvizsgálunk egy weboldalon, mely hatással lehet a helyezésekre.
Vizsgálatunk során kitérünk akár 100.000 URL és 3000 kulcsszó vizsgálatára, illetve megvizsgáljuk a desktop találatokon felül a mobil, map és image találatokat is. Mivel minden marketingtevékenység alapja a versenytárselemzés, ezért természetesen ez sem maradhat ki: a kompetítor weboldalak is bekerülnek a technikai-, on-page, és off-page elemzésekbe, így kapva pontos képet a piacról és a verseny mértékéről.
Ügyfeleink kérésére az audit részeként még egy kulcsszókutatás is készül, mely segít a további stratégia kialakításában és a helyes kulcsszóhasználatban az aloldalakon.
Mik azok, amik semmiképp nem maradhatnak ki egy SEO audit során?
- Branded kulcsszavak vizsgálata.
- Mobilbarátság ellenőrzése.
- Weboldal indexálhatóságának ellenőrzése.
- Meta cím és leírás megléte.
- Megfelelő URL használat.
- Képek elnevezése, mérete és ALT textje.
- Jelenlegi kulcsszavak és helyezések.
- Tartalom duplikáció kiszűrése, valamint a szöveges tartalom mennyisége.
- Weboldal betöltési sebessége.
- Oldalra mutató linkek mennyisége, minősége és típusa.
- Weboldal biztonsága.
Ha téged is érdekel, hogy milyen szinten van jelenleg a weboldalad SEO szempontból, és szeretnél a találati listák élére törni, keress minket bizalommal!