LOCAL SEO: Térképekre való regisztráció és frissítés

Térkép regisztrációk
Írta: Pálmai Dániel Hozzászólás: 0

A modern üzleti világban a térképalkalmazások elengedhetetlen eszközei a hatékony navigációnak és a helyalapú szolgáltatások elérésének. 

A LOCAL SEO és annak optimalizálása cikkben már részleteztük, hogy miért fontos megjelenni ezeken a felületeken, és mire kell figyelnünk, de ez elsősorban a Google keresőre és térképre vonatkozott.

Manapság már alapnak vesszük, hogy ha el akarunk menni egy boltba/étterembe, esetleg új helyet keresünk, akkor beütjük a Google-be, elolvassuk az értékeléseket, megnézzük a nyitvatartást, és sok esetben ez alapján döntünk az adott hely meglátogatásában.

Felhasználóként nagyon bosszantó tud lenni, ha a térképen látható nyitvatartási idő nem felel meg a valóságnak. Így a felhasználói élmény szempontjából nagyon fontos, hogy a térképen megjelenő adatok ne vezessék tévútra a potenciális vásárlóinkat.

A legnépszerűbb térképek, ahol a cégek maguk aktualizálhatják az adataikat:

Google térkép:

  • Világszerte a legelterjedtebb és legismertebb térképszolgáltatás.
  • Részletes információkat nyújt az útvonalakról, közlekedési lehetőségekről és a forgalomról.
  • A Google Keresés integrációja révén könnyen megtalálhatók az üzletek, éttermek és más helyek.
  • Támogatja az offline térképfunkciót is, így internetkapcsolat nélkül is használható.

Bing térkép:

  • A Microsoft által fejlesztett térképszolgáltatás, és a BING kereső is ezt használja
  • Világszerte elérhető, de a Google térképhez képest kevesebb országban tartalmaz részletes adatokat.
  • Egyes országokban azonban számos további hasznos funkcióval rendelkezik. 
  • Magyarországi részesedése minimális, azonban néhány kattintással összeköthető a Google cégemmel, így elég csak a Google szolgáltatásában frissíteni az adatokat, mert képes szinkronizálni az ottani adatokkal.

Apple térkép:

  • Alapértelmezetten az iOS és macOS eszközökön használható, valamint a Duckduckgo webes keresőbe is integrálva van
  • Az Apple térkép folyamatosan fejlődik, és az új frissítésekkel fokozatosan javulnak az adatok és a funkcionalitás.
  • Az Apple más alkalmazásaival, például a Siri-vel és az iCal-el is integrálódik.

Emellett vannak más népszerű térképek is, mint az https://www.openstreetmap.org/ , azonban itt nincsenek olyan részletes adatok, mint amely megadható az előbbi 3 térképen, illetve a céges adatokat is más adatbázisból gyűjti, ilyenek pl. a https://foursquare.com/ oldal. A továbbiakban a fenti 3 térkép regisztrációját mutatjuk be kicsit részletesebben.

Google térkép regisztráció és/vagy hitelesítés

Mivel számos forrásból gyűjt adatokat a Google, így előfordulhat, hogy már fent van a cégünk a térképen, csak még nincs hozzánk rendelve, nem tudjuk módosítani, bővíteni az ott látható adatokat. Az is lehet, hogy valaki más már hitelesítette, de már nem tudjuk, hogy ki (talán egy korábbi kolléga), így szükség lehet az újabb hitelesítésre.

Első lépésként az „Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?” linkre kell kattintani, majd a felajánlott hitelesítési formák közül az egyikkel hitelesíteni. Leggyakoribb hitelesítési lehetőségek:

  • Postai levél (Ide küld egy levelet kóddal, ezt kell visszaírni)
  • Telefonszámos megerősítés (SMS vagy hívás)
  • Ritkábban céges email cím megadása (ha a Google rendszerében szerepel a weboldal cím)
  • Videó készítése a cég telephelyén
  • Élő videóhívás

Részletes útmutató az igazolási módokhoz: https://support.google.com/business/answer/7107242?hl=hu 

Ha valaki más kezelte a fiókot: kérhetjük a Google-t, hogy vegye fel a kapcsolatot a jelenlegi kezelővel. Amennyiben nem reagál 5 napon belül a kezelő, akkor a Google lehetőséget ad rá, hogy mi hitelesítsük.

Új hely felvitele:

A https://business.google.com/create címen lehet új helyet felvinni.

Vállalkozás keresése

Megadjuk a vállalkozás nevét 🡪 Itt fel fog hozni pár létező vállalkozást, de ha azt mondjuk, hogy azok nem a miénk, akkor létrehozhatjuk a saját oldalunkat.

Csak olyan vállalkozás vihető fel, amelynek telephelye ügyfeleket fogad, vagy van kiszolgálás a helyszínen.

Cégprofil felépítése

Következő lépésként meg kell adni a vállalkozás nevét. Ide a konkrét cégnevet kell beírni, esetleg csomagpont, fiók, stb. még elfogadott. 

A Google szabályzata tiltja a kulcsszavazott címeket. A kisebb, egyéni vállalkozóknál ez mégis népszerű megoldás, szürke zóna. Nagyon ritka a manuális vizsgálat, ami általában más szabályszegés miatt történhet, ilyen esetben ebbe beleköthetnek. 

Ezt követően meg kell adni elsődleges kategóriát (később még számos további is hozzá rendelhető). Az elsődleges kategória alapján változhat, hogy milyen beállítási lehetőségek vannak.

Több hely kezelése

Amennyiben több helyet kezelünk, vagy egyszerre több helyet szeretnénk felvinni, illetve frissíteni a Google térképen, akkor erre is van lehetőség a Google Business Profile Manager felületén: https://business.google.com/locations 

Google business profile manager

Bing térkép regisztráció

Google-hoz hasonlóan a Bing is számos forrásból (pl. foursquare.com) dolgozik és jeleníti meg a találatokat a saját térképén. A térképen lévő adatok módosításához szintén hitelesíteni kell az adatokat. Nyitvatartás módosításához például 2 helyen is meg kell tenni, azonban van lehetőség a Google adatokat szinkronizálni.

Sync with Google Business Profile

A https://www.bingplaces.com/ címen belépve a „Sync with Google Business Profile” gombra kattintva tudjuk importálni a cégadatokat. Ha ott hitelesítve van, akkor itt is hitelesítve lesznek a cégek, és az alapadatok is szinkronizálódnak.

Bing helyek

Ennek az a legnagyobb előnye, hogy innentől nem kell két külön helyen frissíteni az adatokat, elég csak a Google felületén.

Apple térkép regisztráció

Sajnos nem találtunk lehetőséget arra, hogy az Apple térképet is szinkronizáljuk a többi térképpel, így ide külön kell regisztrálni és hitelesíteni is.

Belépéshez a https://businessconnect.apple.com/ címet kell felkeresni. A regisztrációhoz szükségünk lesz egy iPhone-ra is (Legalábbis nekem csak így sikerült).

Apple business register

Helyi cég regisztrációja hasonlóan történik, mint a Google esetében. Hitelesítésre két lehetőséget próbáltunk ezidáig:

  • Telefonszámra küldött SMS, a benne lévő kód használatával 
  • Egy hivatalos dokumentum feltöltése, amely tartalmazza a cég adatait (nevét és címét is), ilyen lehet például egy számla

Apple business

Összegzés

Miután a térképek hitelesítésre kerültek, fontos hogy a lehető legpontosabban töltsük ki az adatokat, illetve módosítsuk, ha változás történik. Ezzel növelhetjük a cég láthatóságát a térképeken, valamint az egyes keresőkben is. Ezáltal a felhasználók könnyebben kapcsolatba tudnak lépni a céggel, illetve forgalmat irányíthatunk akár a weboldalra, vagy az offline üzletbe. 

Források: