Influenszer marketing

Írta: Kitty Duong Hozzászólás: 0

A mai digitális világban, az influenszer marketing egy meghatározó eszközzé nőtte ki magát, amivel a márkák, ha kellően kiaknázzák, széleskörűen elérhetik a célközönségeiket. A közösségi média használata napról napra változik, de egy biztos, a felhasználók száma és az interneten töltött idejük drasztikusan növekszik. Így az influenszerek, mondhatni kulcsjátékosok a felhasználók fogyasztói viselkedésének és vásárlási döntéseinek formálásában. 

De mi is pontosan az influenszer marketing? 

Az influenszer marketing során a közösségi médiában aktívan jelenlévő, meghatározó, úgymond “felhasználókat befolyásoló” személyekkel lehetősége van együttműködni egy-egy márkának, hogy azok promótálják a terméküket, szolgáltatásukat, vagy magát a márkát. Az influenszerek magas követőszámmal és/vagy engagement rátával rendelkeznek, ezáltal képesek “erős hatást gyakorolni a követőik véleményére és döntéseire. 

Az influenszer marketing hatása

Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak az influenszerek az elérésük és az engagement generálásuk hatékonysága, valamint volumene által. Aki 2024-ben még továbbra is bizonytalan az influenszer marketinggel kapcsolatban, annak mutatjuk a piaci növekedési számokat világszerte:

Miért olyan hatékony? 

1, Autentikusság: A lojális követők megbízható személyként és példaképként tekintenek kedvenc influenszerükre. Így az egyes termék vagy szolgáltatás ajánlása hitelesnek bizonyul a követő szemében, mintsem egy tradícionális reklámnak. 

2, Célzott elérés lehetősége: A márkák együttműködhetnek olyan influenszerekkel, akiknek a követői demográfiailag megegyeznek a márka kívánt célközönségével. Ezáltal garantálják, hogy az üzenetük a megfelelő célcsoporthoz jut el. 

3, Magas engagement: Az influenszerek posztjai általában magas engagement rátával rendelkeznek, ezért a márka termékeinek és szolgáltatásainak promotálása magasabb interakcióhoz és érdeklődéshez vezethet. 

4, Diverzifikáció lehetősége: Mára már a hagyományos platformokon túl is jelen vannak az influenszerek, mint például podcastok, virtuális események és élő közvetítések során. A széleskörű csatornák és formátumok kihasználásával a márkák színesebb és hatékonyabb módon léphetnek kapcsolatba a fogyasztókkal, ezzel növelve az elkötelezettséget és a márkahűséget.  

Adatalapú stratégia és kiválasztás 

A digitális világ legnagyobb előnye, hogy az elért eredmények mérhetőek, így kulcsfontosságú a márkák számára, hogy az influenszer marketinghez a megfelelő eszközöket használva válasszák ki  az üzleti céljaikhoz leginkább megfelelő influenszereket. 

Miért lehet fontos a márkáknak?

Az adatvezérelt stratégiák lehetővé teszik a márkák számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak az influenszerek kiválasztásával, a tartalomkészítéssel és közönségcélzással kapcsolatban. A különböző analitikai eszközök és a mesterséges intelligencia biztosítják a kampányok teljesítményeinek nyomonkövethetőségét és ROI optimalizálását. Ezáltal garantálják a hatékony és eredményes együttműködést! 

 

 

Influenszer típusok

Egy adott influenszer kiválasztásánál fontos figyelembe venni a követőbázisa demográfiáját, elérését és engagement rátáját. A követőszámok alapján több influenszer típust különböztetünk meg: mega, makro, mikro és nano influenszer. De melyik típusú influenszerrel érdemes együttműködnie egy márkának és miért? 

Mega influenszer

Ebbe a csoportba a több milliós követővel rendelkező nemzetközi sztárok és celebek tartoznak, akiknek habár mega nagy az elérésük, és egyetlen egy poszttal is képesek exponenciális eredményeket hozni, viszont a velük járó hátrány az, hogy nagyon vegyes összetételű a követői bázisuk. Ezáltal egy márkának nehezebb dolga van a megfelelő célközönség elérésében az influenszeren keresztül. Nem beszélve arról, hogy nemzetközi sztárokat felkérni egy-egy együttműködésre, óriási költségekkel jár. 

Makro influenszer

100.000 és 1 millió követőbázissal rendelkező influenszereket makro influenszereknek nevezzük. Ezek az influenszerek jellemzően jól ismertek bizonyos niche-n vagy iparágakon belül, és úgymond “szakértőkké” nőtték ki magukat, így hitelességet kínálhatnak, ami egy márka számára kedvező lehet. A makro influenszerek esetében az elérés még mindig széleskörű, de viszonylag kezelhetőbb költségekkel jár a mega influenszerekhez képest. Apró hátrány lehet, hogy ha épp több márkával is együttműködnek, az potenciális tartalomtelítettséghez vezethet, és befolyásolhatja a hitelességet is. 

Mikro influenszer

A mikro influenszerek általában 10.000 és 100.000 közötti követőszámmal rendelkeznek. Gyakran szakértőkként tekintenek rájuk egy-egy témakörön vagy niche-n belül. Tartalmaik általában eredetibbek és autentikusabbak, ami nemcsak növeli a közönség bizalmát, hanem ezáltal nagyon elkötelezett és lojális követőkre is tesznek szert. A mikro influenszerek sokkal megfizethetőbbek, mint a mega vagy makro társaik. Egy márka számára akkor jelent hátrányt egy mikro influenszerrel való együttműködés, ha a kampány során szélesebb és általánosabb elérést szeretne látni. Ebben az esetben a célközönség korlátozva van. 

Nano influenszer

A nano influenszerek kevesebb, mint 10.000 követővel rendelkeznek. Ők a közösségi média mindennapos felhasználói, akik jelentős befolyással rendelkeznek a helyi közösségükön vagy egy specifikus niche-n belül. Ők tartják a legszemélyesebb és leghitelesebb kapcsolatot követőikkel, így az elköteleződési és hitelességi arány is náluk a legmagasabb az influenszer típusok közül. Plusz, ezek az influenszerek a legmegfizethetőbbek egy márka számára. Azonban egy márkának több nano influenszerrel szükséges együttműködnie ahhoz, hogy jelentős elérést szerezzen. Továbbá, esetenként előfordulhat, hogy nem rendelkeznek a nagyobb influenszerek tartalomkészítési készségeivel és erőforrásaival.

 

Az influenszer marketing jövője 

Az innovatív trendek és technológiák által az influenszer marketing is láthatóan át fog alakulni. A virtuális influenszereken át az AI eszközökig a digitális marketing világa napról-napra gyorsan fejlődik, lassan elmosva a digitális és fizikai határokat. Azonban a jól behatárolt niche-sel és szakértelemmel rendelkező kisebb-nagyobb influenszerek kihasználása továbbra is elengedhetetlen lesz egyes márkák marketingstratégiájában.

Ahogy az iparág változik, úgy az új trendek és technológiák megértése, kihasználása és alkalmazása kulcsfontosságú lesz a versenyben maradáshoz. Az influenszerek ereje valószínűleg folytatódni fog a fogyasztói magatartás formálásában, így továbbra is nélkülözhetetlen elemei lesznek a modern reklámozási stratégiák során.