Avagy hogyan csökkentettük 84%-kal a konverziós költségeket a pénzügyi szektorban 👇
A pénzügyi intézetek kommunikációja során az egyik legnagyobb kihívás kompromisszumos megoldást találni az adatalapú és hatékony kreatív megoldások, valamint a jogi osztály kitételeinek való megfelelés között, de mint esettanulmányunkból kiderül, ez sem lehetetlen küldetés!
Provident x INTREN
A Provident kisebb összegben igényelhető, rövid futamidejű, heti és havi törlesztésű kölcsöneivel lett ismert a magyar személyi kölcsönök piacán, immáron több, mint 20 éve. A márkával 2016 óta optimalizáljuk közösen digitális jelenlétének több mozzanatát is.
Mint összes ügyfélünknél, a Providentnél is közösen meghatározott célok mentén dolgozunk, és minden tervezést, javaslatot és megvalósítást azonak a céloknak szentelünk. A Provident esetében a két legfontosabb KPI-unk az interakció és a konverzió, jelen esettanulmányunk az utóbbihoz kapcsolódik, így ha te is bepillantást nyernél, hogyan zajlik nálunk egy konverziós kampány optimalizációs folyamata, olvass tovább!
A kihívás, amivel szembesültünk
A pénzügyi szektorban, főként a személyi kölcsönök piacán rendkívül szigorú jogi megkötéseknek kell eleget tenni a kommunikáció minden aspektusában, ezek adaptálása a konverziós kampányok kreatív és szöveges elemein, végső soron az eredményeken is egyaránt érződött.
Láttuk, hogy finomhangolni kell a hirdetések elemeit, de olyan kompromisszumos megoldást kellett találnunk erre, amellyel minden oldalról bebiztosítjuk magunkat: a jogi osztály, a GVH és a vállalt eredmények felől egyaránt.
Mit léptünk erre
Adatalapon dolgozó ügynökségként mit tehettünk volna elsőként, mintsem megvizsgáltuk a pénzügyi szektor szereplőinek kommunikációját: hogyan szerepeltetik a jogi kitételeket szöveges és grafikai elemeiken, milyen kölcsönelőnyöket emelnek ki, milyen pénzügyi szituációkra építik a tematikájukat. Ezt az alapos kutatómunkát összegyúrtuk a Providenttel való együttműködés során szerzett, releváns szakmai tapasztalatainkkal, valamint a közösségi média trendekkel: így állt össze egy best practice anyag a leadszerző kampányok eredményeinek optimalizálására.
Az elemezés során azt láttuk, a kölcsön részletei (pl. THM) helyett a kölcsön vagy a pénzügyi szereplő által nyújtott szolgáltatás USP-it, illetve valós és fejtörést okozó élethelyzeteket kell kommunikálni ahhoz, hogy jobb eredményeket tudjunk garantálni – de a legnehezebb rész, hogy ennek irányban is kell lennie a jogi osztály követelményeivel.
A ‘krízisterv’ végeredménye egy teljes dizájnváltás lett. A kreatív elemek új sablont kaptak:
- valós problémákat felvető headline-okkal,
- azokra rezonáló stock fotós és rajzolt elemek fúziójával,
- a THM helyett USP-k kerültek fókuszba,
- és a THM a hirdetési szövegben kapott a későbbiekben helyet.
Milyen eredményekkel zártunk
A 180°-os váltás előtt természetesen A/B teszteltük is javaslatainkat, hogy kézzel fogható eredményekkel alátámasztva indíthassuk el a teljes kreatívcserét. Az új és régi dizájnú kreatívokat is futtattuk, THM-mel és THM nélkül is. Már 15 nap után látszott a szembetűnő eredmény, mely azóta újra formába lendítette a leadek számát, és nem utolsó sorban egy lead megszerzésének költségét 84%-kal tudtuk csökkenteni.
Konklúzió
A fentiek jól tükrözik, hogy kutatómunkával, elemzéssel és adatokkal nincs olyan kihívás, amelyre ne lehetne szakmailag is helytálló megoldást találni. Ha a te cégednek is szüksége van adatalapú megközelítésre vagy tanácsadásra digitális térben történő folyamataidhoz, jelenlétedhez, tartalamaidhoz, bátran keress minket!