A jogi megkötések és kreatív szabadság libikókája – Esettanulmány

A jogi megkötések és kreatív szabadság libikókája – Esettanulmány

A projektről

Avagy hogyan csökkentettük 84%-kal a konverziós költségeket a pénzügyi szektorban 👇

A pénzügyi intézetek kommunikációja során az egyik legnagyobb kihívás kompromisszumos megoldást találni az adatalapú és hatékony kreatív megoldások, valamint a jogi osztály kitételeinek való megfelelés között, de mint esettanulmányunkból kiderül, ez sem lehetetlen küldetés! 

 

Provident x INTREN

A Provident kisebb összegben igényelhető, rövid futamidejű, heti és havi törlesztésű kölcsöneivel lett ismert a magyar személyi kölcsönök piacán, immáron több, mint 20 éve. A márkával 2016 óta optimalizáljuk közösen digitális jelenlétének több mozzanatát is.

Mint összes ügyfélünknél, a Providentnél is közösen meghatározott célok mentén dolgozunk, és minden tervezést, javaslatot és megvalósítást azonak a céloknak szentelünk. A Provident esetében a két legfontosabb KPI-unk az interakció és a konverzió, jelen esettanulmányunk az utóbbihoz kapcsolódik, így ha te is bepillantást nyernél, hogyan zajlik nálunk egy konverziós kampány optimalizációs folyamata, olvass tovább! 

A kihívás, amivel szembesültünk

A pénzügyi szektorban, főként a személyi kölcsönök piacán rendkívül szigorú jogi megkötéseknek kell eleget tenni a kommunikáció minden aspektusában, ezek adaptálása a konverziós kampányok kreatív és szöveges elemein, végső soron az eredményeken is egyaránt érződött.

Láttuk, hogy finomhangolni kell a hirdetések elemeit, de olyan kompromisszumos megoldást kellett találnunk erre, amellyel minden oldalról bebiztosítjuk magunkat: a jogi osztály, a GVH és a vállalt eredmények felől egyaránt.

Mit léptünk erre

Adatalapon dolgozó ügynökségként mit tehettünk volna elsőként, mintsem megvizsgáltuk a pénzügyi szektor szereplőinek kommunikációját: hogyan szerepeltetik a jogi kitételeket szöveges és grafikai elemeiken, milyen kölcsönelőnyöket emelnek ki, milyen pénzügyi szituációkra építik a tematikájukat. Ezt az alapos kutatómunkát összegyúrtuk a Providenttel való együttműködés során szerzett, releváns szakmai tapasztalatainkkal, valamint a közösségi média trendekkel: így állt össze egy best practice anyag a leadszerző kampányok eredményeinek optimalizálására.

Az elemezés során azt láttuk, a kölcsön részletei (pl. THM) helyett a kölcsön vagy a pénzügyi szereplő által nyújtott szolgáltatás USP-it, illetve valós és fejtörést okozó élethelyzeteket kell kommunikálni ahhoz, hogy jobb eredményeket tudjunk garantálni – de a legnehezebb rész, hogy ennek irányban is kell lennie a jogi osztály követelményeivel.

A ‘krízisterv’ végeredménye egy teljes dizájnváltás lett. A kreatív elemek új sablont kaptak:

  • valós problémákat felvető headline-okkal, 
  • azokra rezonáló stock fotós és rajzolt elemek fúziójával, 
  • a THM helyett USP-k kerültek fókuszba, 
  • és a THM a hirdetési szövegben kapott a későbbiekben helyet.

Milyen eredményekkel zártunk

A 180°-os váltás előtt természetesen A/B teszteltük is javaslatainkat, hogy kézzel fogható eredményekkel alátámasztva indíthassuk el a teljes kreatívcserét. Az új és régi dizájnú kreatívokat is futtattuk, THM-mel és THM nélkül is. Már 15 nap után látszott a szembetűnő eredmény, mely azóta újra formába lendítette a leadek számát, és nem utolsó sorban egy lead megszerzésének költségét 84%-kal tudtuk csökkenteni.

Konklúzió

A fentiek jól tükrözik, hogy kutatómunkával, elemzéssel és adatokkal nincs olyan kihívás, amelyre ne lehetne szakmailag is helytálló megoldást találni. Ha a te cégednek is szüksége van adatalapú megközelítésre vagy tanácsadásra digitális térben történő folyamataidhoz, jelenlétedhez, tartalamaidhoz, bátran keress minket!

Részletek


Galéria