Mindenre kiterjedő kulcsszókutatás

Keyword research

Melyik lesz számomra a megfelelő kulcsszó? Milyen formában használjam a megcélzott kifejezéseket? Milyen szinonimák lehetnek eredményesek számomra a SEO projekt során? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel nap, mint nap találkozunk ügyfeleinkkel és leendő ügyfeleinkkel folytatott egyeztetések során. A kulcsszókutatás szolgáltatásunk pontosan ezekre az esetekre nyújtja a legjobb megoldást.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása nélkül a további SEO tevékenységek kevésbé lesznek eredményesek, hiszen nem a megfelelő célkitűzéssel indul el a projekt.

Az Intren és a kulcsszókutatás

Az Intrennél arra törekszünk, hogy a lehető legtöbb kulcsszót kutassuk fel és vizsgáljuk meg részletesen. Ez magában foglalhat akár több ezer kifejezést is, melyeket mind az ügyfél oldaláról, mind a versenytársak vagy az iparág oldaláról megvizsgálunk.

A felkutatott kulcsszavakra minden olyan adatot lekérünk, mely releváns a kiválasztás szempontjából. Ezek közül a legfontosabbak például a keresési mennyiség, a verseny mértéke az adott kulcsszóra, a rangsoroló URL és az elfoglalt hely a találati listában.

Ezek mind olyan dolgok, amelyeket figyelembe kell venni, ha a megfelelő kifejezéseket szeretnénk megtalálni egy-egy adott aloldalhoz, vagy akár egy weboldal elindításához.

A kulcsszókutatás folyamata

Első lépésként minden potenciálisan használható kulcsszót érdemes összegyűjteni. Ilyenek elsősorban az ügyfél már helyezést elérő kifejezései, hiszen ezek között szoktuk találni a legtöbb fejlesztési lehetőséget.

Ezután kigyűjtésre kerülnek a versenytársak kulcsszavai is, hogy biztosan ne maradjon ki egy olyan szó sem, melyben nagy potenciál lenne az organikus forgalomszerzésre. Ezzel a két dologgal már jelentős mennyiségű kifejezés gyűlik össze, de szükség esetén még különböző eszközökkel kiegészíthető a lista.

Ha megvan a végleges lista, akkor kezdjük el a kulcsszavakhoz tartozó adatok lekérdezését. Minden fentebb említett adatot lekérünk minden egyes kulcsszóhoz, így kapva teljes képet a piacról.

Milyen a jó kulcsszó?

A jó kulcsszó releváns, van rá keresési mennyiség és a kulcsszó nehézsége (tehát a verseny a jó helyezésért) nem olyan magas, hogy az adott weboldallal irreális legyen a jó eredmény elérése.

Nézzük meg ezeket egy kicsit részletesebben!

A releváns kulcsszó

Mit jelent a releváns kulcsszó? Röviden: teljes mértékben igazodik a weboldal tartalmához és a kiválasztott aloldallal ki lehet elégíteni a keresési szándékot. Például: mi történik, ha valaki a ‘viragbolt’ kulcsszóra keres? A találati listában kivétel nélkül tényleges boltok, virágrendelő oldalak jelennek meg. Ha optimalizálni szeretnél egy blogbejegyzést a virágbolt kulcsszóra, valószínűleg nem érnél el vele jelentős eredményeket, hiszen nagy valószínűséggel, aki a virágbolt kifejezésre keres, az nem olvasni szeretne róla, hanem meglátogatni egyet. Így tehát érdemes a kulcsszó kiválasztásánál figyelembe venni nem csak a témakört, de az aloldal típusát és a kifejezéshez tartozó valószínűsíthető keresési szándékot is.

Cél a magas keresési mennyiség?!

Mit takar a keresési mennyiség? Miért nem egyértelmű, hogy a magas keresési mennyiség a jó választás? A Google általánosságban is figyeli a weboldal hitelességét egy adott témában, így tehát minden egyes kulcsszóval támogatjuk a többi kifejezést. A virágbolt példánál maradva, ha a virágboltra 1500-an keresnek, de nem tudsz vele jó helyezést elérni, akkor érdemes hasonló, alacsonyabb keresésű kifejezéseket is megcélozni, melyek később támogatni fogják a magas keresésű kulcsszó előmenetelét. A virágbolt esetében az ilyen kifejezések lehetnek például a “virágbolt Budapest”, “virágbolt dekoráció”.

Kulcsszónehézség: lentről fölfelé!

A kulcsszónehézségre is igaz az az elv, hogy önmagában nehezebb kulcsszavakat megcélozva elég nehéz jó eredményeket elérni. Érdemes itt is kisebb, “könnyebb” kulcsszavakkal indítani, azokban erősnek lenni, hiszen ezek fogják megkönnyíteni a jobban versenyző kulcsszavakra az előrehaladást. A kisebb, úgymond könnyebb kulcsszavaktól kell elindulni a nagyobb, nehezebb kulcsszavak felé. Mérlegelni kell, hogy a befektetett energia és a várható eredmény nyerő kombinációt alkosson.

Ha te is szeretnél a valóban tökéletes kifejezéseket használni a weboldaladon, keress minket bizalommal és mi elkészítjük neked mindenre kiterjedő kulcsszókutatásunkat!

Marketing Gyémánt Google Marketing Platform - Sales Partner Google Marketing Platform - Certified CEE Digital Alliance
X