Linképítés: erősítse weboldala hitelességét!

A keresőoptimalizálás három területe – Technikai SEO, On-page, és Off-page SEO – közül a weboldal hitelességét az utóbbi, tehát a linképítés befolyásolja a legnagyobb mértékben. Természetesen nem működhet önmagában megfelelő technikai háttér és részletes szöveges vagy képi tartalom nélkül, éles versenyben végül sűrűn a link portfólió állapota dönt az első helyek között.

Linképítés az Intren segítségével

A linképítés egy átgondolt, alapos feltérképezést követő munkafolyamat, melyet nagyban segít a tapasztalat és a potenciális linkpartner oldalak évek során felépült adatbázisa.

Ha minket választasz, biztos lehetsz benne, hogy előre megtervezett stratégia mentén építünk majd weboldalára mutató SEO szempontból értékes hivatkozásokat. Keress minket bizalommal!

S hogy milyen szempontokat veszünk figyelembe, ha linképítésről van szó, arról alább bővebben olvashatsz.

Milyen a jó link?

Ha önmagában vizsgálunk egy linket, akkor a következő szempontoknak kell megfelelnie, hogy azt mondhassuk, ez egy SEO szempontból hasznos, hitelességet növelő hivatkozás.

  • Linkelő és linkelt oldal témája: az egyik legfontosabb szempont. Nem hoz eredményt még a megfelelő típusú és megfelelő anchor text (link felett elhelyezkedő szöveg) alatt elhelyezkedő link sem, ha egy receptoldalról mutat például egy barkács áruházra. 

Miért? Egy nagyon egyszerű példa: az egyetemen a diákok a felsőbbéves hallgatóktól kérdezik meg általában, hogy kihez érdemes felvenni az adott kurzust, melyik tanár a legjobb. Ezzel hiteles forrásból tájékozódnak, minél több ilyen forrás mutat egy professzorra, annál biztosabb lesz a diák abban, hogy hozzá kell majd felvennie az órát. Mi történik, ha a diákok ugyanezt a kérdést a szomszédoknak vagy a bolti eladóknak teszik fel? Semmi. A nem hiteles forrásból származó hivatkozásnak nincs, vagy elhanyagolható az értéke.

Ugyanez érvényes a weboldalakra is. Egy barkácsáruháznak érdemes például DIY (Do It Yourself) blogokról, más barkácsboltoktól, építkezési weboldalakról linkeket szerezni.

  • Linkelő oldal hitelessége az adott témában. Miközben a saját hitelességed szeretnéd növelni, fontos odafigyelned arra is, hogy milyen hiteles a weboldal, ahonnan a linket szeretnéd kapni! Mi befolyásolja egy hivatkozó oldal erősségét? Többek között a domain életkora, a weboldal szöveges tartalmának minősége és a weboldal elérhetősége vagy a kifelé mutató linkek száma is. 

Ezeknek a szempontoknak van egy összefoglaló mérőszáma: a domain authority, mely egy 1-100 skálán elhelyezkedő érték minden weboldal esetében. Érdemes odafigyelni, hogy ez az érték ne menjen 20-25 alá egy hivatkozó weboldal esetében.

  • Anchor text. A horgonyszövegnek, vagyis a link felett elhelyezett szövegrésznek mindig a SEO céljainak megfelelően kell kinéznie. Ez azt jelenti, hogy a kulcsszókutatás vagy a SEO Audit során feltárt, fejlesztendő kifejezések közül érdemes választani. A legfontosabb szempont a természetesség, így nem jó döntés erőltetni a tartalomba egy oda nem illő kifejezést vagy ragozást, de a magyar helyesírás és nyelv szabályainak megfelelően igyekezzen a saját kiválasztott kulcsszavát használni!
  • Link típusa: follow vagy nofollow? A válasz erre a kérdésre egyértelműen follow, azonban az egészséges linkportfólió része néhány darab nofollow típúsú link is, így ezeket nem szükséges eltávolítani. Mi a különbség a két típus között? Ezekkel a tagekkel a Googlenek lehet egyértelmű üzenetet küldeni arról, hogy követnie kell azt az adott linket, met megbízható, vagy nem. Ezen linkeket egyébként a Google nem veszi figyelembe, ha rangsorolásról van szó, így tudatos linképítés során mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a linkelő oldal ilyen hivatkozást ad-e a weboldalra.
  • Linkelt aloldal: ez valamilyen szinten kapcsolódik a legelső ponthoz, azonban ez esetben a másik irányt kell figyelni. Az adott anchor textre (kulcsszóra) való keresés során a linkelt aloldal kielégítené a keresési szándékot? Ha erre a kérdésre igen a válasz, akkor ez egy jól megválasztott hivatkozott oldal, ha nem, akkor érdemes tovább kutakodni a saját weboldalon.

Hány linkre van szükség és milyen elosztásban?

Arra, hogy hány darab linkkel lehet igazán jó eredményeket elérni, nincs egyértelmű válasz. Ebben a versenytársak vizsgálata lehet segítségül. A linképítési stratégia készítésekor meg kell nézni, hogy a weboldal elhelyezkedő versenytársaknak hány darab és milyen minőségű linkjei vannak. Éppen ezért vettük mi magunk is bele SEO Audit szolgáltatásunkba a versenytárselemzést.

Ha azt látod, hogy a kompetítoroknak kevés linkje van, akkor már kevés épített link is elég lehet ahhoz, hogy jó eredményeket érj el (az elért első helyezés után sem szabad ettől függetlenül abbahagyni a linképítést) és persze ugyanez igaz fordítva is.

Arra viszont, hogy milyen elosztásban érdemes linkeket szerezni, egyértelműen tudjuk a választ: a lényeg a folyamatosság és a természetesség. A Google büntetéseket is kiszabhat olyan esetekben, amikor hirtelen, nagy linkmennyiség érkezik az oldalra. Éppen ezért nem szabad olyan ígéreteknek bedőlni, melyek azt hangsúlyozzák, hogy rövid időn belül építenek sok linket. Az ilyen típusú linkszerzés végeredményben káros is lehet a weboldal helyezéseire.

Marketing Gyémánt Google Marketing Platform - Sales Partner Google Marketing Platform - Certified CEE Digital Alliance
X