SEO Audit: teljes elemzés az Intrentől

Egy jó weboldal nagyon fontos ismérve, hogy keresőoptimalizált, vagyis a Google számára látható, értelmezhető és az algoritmus szerint hiteles a saját témájában. A keresőrobot ez alapján mérlegeli, majd helyezi el az egyes oldalakat különböző kulcsszavakra való keresés során a találati listában.

Mire van hatással a SEO?

Egy kulcsszó beírása után az első oldalon egy 10-15 találatból álló weblaplistával, képekkel és térképes eredményekkel találkozhatunk. Ebből az első (maximum) 5 db fizetett hirdetés, ritkább esetben az utolsó néhány találattal együtt. Az ezek között elhelyezkedő oldalak az úgynevezett organikus találatok, melyeket nem lehet megvenni vagy előfizetni rájuk, kizárólag a Google kereső algoritmusa dönti el az oda kerülő tartalmak sorrendjét.

Hogyan kerülhet oda a weboldalával?

Erre az egyértelmű válasz a keresőoptimalizálás. Ennek területei a Technikai SEO (weboldal indexálhatósága, sebessége), On-page SEO (tartalmi elemek), valamint az Off-page SEO (az aloldalakra mutató hivatkozások minősége). Ezek a területek mindegyike fontos, ha jó eredményeket szeretne elérni, egyik sem működhet a másik optimalizálása nélkül.

Egy SEO projekt első lépése minden esetben egy SEO Audit, hiszen egy alapos átvizsgálás nélkül nem tudható, hogy milyen fejlesztések szükségesek az adott weboldalon.

Az Intrennél, mi mind a három területet lefedő, rendkívül részletes Auditot készítünk minden ügyfelünk számára, aki szeretne jó helyezéseket elérni a Google találati listáján.

Célunk olyan összefoglaló elkészítése, melyből átlátható képet kap weboldala SEO állapotáról és könnyen beütemezhető feladatok határozhatóak meg a fejlesztő vagy a tartalomgyártó kollégák, partnerek számára. A teendők várható eredményük szerint lesznek priorizálva az elkészült dokumentumban, hogy ütemezésükben is segítsünk.

A SEO Audit részei

Ahogyan fentebb is említettük, auditunk során minden olyan területet megvizsgálunk egy weboldalon, mely hatással lehet a helyezésekre.
Vizsgálatunk során kitérünk akár 100.000 URL és 3000 kulcsszó vizsgálatára, illetve megvizsgáljuk a desktop találatokon felül a mobil, map és image találatokat is. Mivel minden marketingtevékenység alapja a versenytárselemzés, ezért természetesen ez sem maradhat ki: a kompetítor weboldalak is bekerülnek a technikai-, on-page, és off-page elemzésünkbe, így kapva pontos képet a piacról és a verseny mértékéről.
Ügyfeleink kérésére az audit részeként még egy kulcsszókutatást is készítünk, mely segít a további stratégia kialakításában és a helyes kulcsszóhasználatban az aloldalakon.

Mik azok, amik semmiképp nem maradhatnak ki egy SEO audit során?

  • Branded kulcsszavak vizsgálata.
  • Mobilbarátság ellenőrzése.
  • Weboldal indexálhatóságának ellenőrzése.
  • Meta cím és leírás megléte.
  • Megfelelő URL használat.
  • Képek elnevezése, mérete és ALT textje.
  • Jelenlegi kulcsszavak és helyezések.
  • Tartalom duplikáció kiszűrése, valamint a szöveges tartalom mennyisége.
  • Weboldal betöltési sebessége.
  • Oldalra mutató linkek mennyisége, minősége és típusa.
  • Weboldal biztonsága.

Ha önt is érdekli, hogy milyen szinten van jelenleg a weboldala SEO szempontból, és szeretne a találati listák élére törni, keressen minket bizalommal!

Marketing Gyémánt Google Marketing Platform - Sales Partner Google Marketing Platform - Certified CEE Digital Alliance
X