SEO a koronavírus alatt és után – Hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet

online marketing eszközök
Írta: Nóra Tóth Hozzászólás: 0

A koronavírus sok vállalkozás számára ingadozásokat hozott az üzleti eredményekben. Míg a fizikai üzletek nyitvatartása korlátozott, vagy a vásárlók  nem szívesen mennek be az üzletbe, az e-kereskedelemben jellemzően növekedett a forgalom. A szakértők jelenlegi tudása szerint a helyzetnek hosszú távú pozitív hatása lesz az e-kereskedelemre nézve, hiszen a fogyasztói szokások átalakulásával a felhasználók kevésbé fognak félni az online vásárlástól és a digitális szolgáltatások igénybevételéről. Akár most kényszerülünk belépni a digitális szolgáltatások és az e-commerce világába, akár csak ki szeretnénk hozni online vállalkozásunkból a legtöbbet, a SEO egy biztos kiindulási pont.

Mi az a SEO – Miért fontosabb most mint bármikor korábban

A digitális marketing egyik legalapvetőbb ága a SEO vagy más néven: keresőmotor optimalizáció (angolul: search engine optimization). Az ügyfelek  könnyebben megtalálják vállalkozásunkat a keresőmotorok – Google Search – segítségével, de azt találják meg a legkönnyebben, aki a találati lista tetején van. A SEO szakemberek sok különböző faktor alapján optimalizálják az oldalt, hogy az a lehető a legjobb helyet kapja a Google Search találati listájában. A Google-ön keresztül behozott látogatókat, organikus látogatóknak hívjuk, mert nem hirdetésen vagy social médián keresztül találtak ránk, hanem saját keresésük alapján, a Google segítségével. A tradicionális marketing elérési felületek kiesésével párhuzamosan, a weboldalak sokkal több organikus forgalmat bonyolítanak ezekben a hetekben, hónapokban és a Google keresések száma is jelentősen megemelkedett. Míg az utcáról nem tudjuk becsalogatni az embereket az üzletünkbe, a Google Search találatok között böngésző keresőket jó SEO-val megszerezhetjük magunknak.

Mikor volt az utolsó SEO Audit, volt már valaha?

Sok vállalkozásnak a koronavírus egy lelassult gazdasági időszakot hozott, még akkor is, ha nagy online jelenléttel rendelkeznek. Több idővel a zsebünkben fókuszálhatunk belső fejlesztésekre és átalakításokra, hogy a válság végével előnnyel folytathassuk a versenyt. A SEO Audit egy tipikusan ilyen tétel, noha weboldalunk optimalizálása folyamatos feladat kell legyen. Kisebb oldalak esetében elegendő lehet manuálisan  ellenőrizni a weboldal technikai paramétereit, de több száz vagy egyes esetekben a milliót is meghaladó aloldallal rendelkező weboldalaknál, fizikailag képtelenség SEO eszközök nélkül érdemi auditot végezni. Az auditok mindig sok hibát és fejlesztési lehetőséget tárnak fel, amelyek javításával vagy fejlesztésével egyszerűen növelhetjük az organikus forgalmi számokat. Ha egy weboldal SEO szemszögből jól kialakított, az más forgalmi forrásokra is kedvező hatással lesz.. Ha eddig nem foglalkoztunk az oldalunk SEO állapotával, mindenképpen lépjünk az ügyben.

Amire minden idő kevés – Blog cikkek

Az egyik nagyon erős, de felettébb időigényes forgalom növelési módszer a tartalom gyártás. Megfelelő témákra írt blogcikkekkel, megcélozhatunk olyan long-tail kulcsszavakat, amikre más oldalainkkal nem tudnánk “rankelni”. Ez kifejezetten fontos lesz, ha már technikai oldalról jól áll a weboldalunk és nem tudunk ugrásszerű növekedést elérni az oldal forgalmában. A blog cikkek rengeteg forgalmat hozhatnak, aminek egy részét konvertálhatjuk  termékekre mutató linkekkel vagy kapcsolódó cikkekkel, amik közelebb viszik a látogatót a vásárlás gondolatához. Komoly munkát igényel sok ilyen cikket megírni, de kis beletanulás után gördülékeny feladat. Ráadásul a blogcikkek további hasznos szerepet is betöltenek: megoszthatóak social media platformokon még több forgalomért, növelhetik a brandünk értékét és linkeket építhetnek más weboldalakról hozzánk.

Változások a keresésekben és a vásárlók viselkedésében

Fontos, hogy tisztában legyünk a kulcsszavakkal, amik valódi forgalmat, majd eladásokat tudnak generálni. Aktívan figyelve az egyes kulcsszó trendeket és változásokat a találati listában sok forgalom növelő lehetőséget azonosíthatunk. Számos e-kereskedelmi cégnek megváltoztak az eladási számai a koronavírus okozta változások hatására, de sokaknak népszerűség szerint is átrendeződött a forgalmazott termékek listája. SEO szempontból elhanyagolt weboldalak esetében csak a legfontosabb termékek meta description tag-je és title tag-je van kitöltve vagy optimalizálva, ami azt eredményezi, hogy csúnyán formázott, nem kellő hosszúságú és sablonos description-el, title-el rendelkező találatok jelennek meg jó helyeken. Könnyen javíthatjuk az átkattintási arányt (CTR) a prominens kulcsszavak alkalmazásával és hívogató description szövegekkel.

Összegzésül, fontos, hogy most kiemelten foglalkozz vállalkozásod weboldalával és ehhez a SEO az egyik alappillér. Használd ki , hogy a jelenlegi piaci helyzetben több időt fordíthatsz  fejlesztésekre és kompetencia bővítésre. Ha túl nagy a weboldalad és kevés a felszabadult humán erőforrás, keress fel minket, mert professzionális segítséget tudunk nyújtani, mind SEO-ban, mind a digitális marketing más területein.