• Rólunk
  • Események
  • Szolgáltatások
    • Shopping kampány
    • Webanalitika
      • 360 Suite
      • Digitális tanácsadás
      • Mérési Stratégia Kialakítása
      • Tesztelés és Optimalizálás
      • Tréningek
    • SEO szolgáltatások az Intrennél
      • SEO Audit: teljes elemzés az Intrentől
      • Mindenre kiterjedő kulcsszókutatás
      • Tartalommarketing szolgáltatás az Intrentől
      • Linképítés: erősítse weboldala hitelességét!
  • Esettanulmányok
  • Blog
  • Állás
  • Kapcsolat
INTREN
  • Rólunk
  • Események
  • Szolgáltatások
    • Shopping kampány
    • Webanalitika
      • 360 Suite
      • Digitális tanácsadás
      • Mérési Stratégia Kialakítása
      • Tesztelés és Optimalizálás
      • Tréningek
    • SEO szolgáltatások az Intrennél
      • SEO Audit: teljes elemzés az Intrentől
      • Mindenre kiterjedő kulcsszókutatás
      • Tartalommarketing szolgáltatás az Intrentől
      • Linképítés: erősítse weboldala hitelességét!
  • Esettanulmányok
  • Blog
  • Állás
  • Kapcsolat

Praktiker

DÁTUM
2019-04-26
ÜGYFÉL
Praktiker
KATEGÓRIA
CRO
MEGOSZTÁS
ELLÁTOGATOK AZ OLDALRA

A Praktiker és az Intren

A Praktiker nem egyszerűen egy barkácsáruház, ahol csupán deszkát, csavarhúzót vagy épp szögeket vásárol az ember. Hanem egy olyan hely, ahol ötletet, inspirációt kaphat a barkácsoláshoz, dekorációhoz, lakberendezéshez, felújításhoz vagy kertészkedéshez. A Praktiker célja, hogy egyre jobb és felhasználóbarátabb, mobilra optimalizált és “kereső-barát” weboldalt hozzon létre mindezek elősegítésére.

Az Intren számos, a weboldalhoz kapcsolódó szolgáltatás nyújt a Praktiker részére. Ezek közül kiemelkedik a Google Analytics mérések felépítése és karbantartása, a Google Tag Manager kezelése, a kereső optimalizálás (SEO), valamint a konverzió alapú optimalizálás (CRO) és ügyfélélmény növelés (UX).

Áruház és webáruház

Az UX együttműködés keretében az Intren arra kapott megbízást, hogy a teljes Praktiker weboldalra vonatkozóan vizsgálatokat végezzen és javaslatokat fogalmazzon meg, amik segítségével a weboldal használhatósága javul, nő a felhasználó élmény, és ez végső soron elégedettebb látogatókat és több vásárlót eredményez a webshopon.

A feladat végrehajtása során fontos szempont volt, hogy a www.praktiker.hu weboldalnak egyidejűleg kell tudnia kiszolgálni az online vásárlókat, valamint a Praktiker áruházak iránt érdeklődő, offline vásárlók igényeit.

Megvalósítás

A megvalósításhoz számos, már korábban bevezetett eszköz adatait, és kifejezetten a projekthez kapcsolódó célzott vizsgálat eredményeit dolgoztuk fel, amelyek segítettek megérteni a meglévő felhasználók viselkedését, az aktuális oldal erősségeit és fejleszthető területeit.

Felhasználtuk többek között, de nem kizárólag a Google Analytics által biztosított méréseket, melyekkel a vásárlási folyamat teljes hosszában látható az egyes főbb oldalakra eljutott felhasználók köre, feltárhatók a folyamaton belül a belépési és kilépési pontok, valamint felmérhető a vásárláshoz közvetve kapcsolódó információs oldalak súlya, szerepe a vásárlói viselkedésben.

Szintén a tényleges felhasználói viselkedés megértésén dolgoztunk a hőtérképes eszközökkel, melyek megmutatják a látogatók által leginkább nézett, kattintott részeket a weboldalon. Emellett használtunk a látogatói viselkedést mutató videofelvételeket is, melyek segítségével egy-egy, valamilyen szempontból érdekes és releváns látogató esetén tudtuk megnézni, hogy miként használják a weboldalt, hol ütköznek nehézségekbe, elakadnak-e valahol.

Ezekből a vizsgálatokból jutottunk arra a következtetésre, hogy a weboldalon minden szükséges információ elérhető volt, de a weboldal organikus fejlődése és bővülése során az áruházakra és a webshopra vonatkozó információk egy nagy, közös információs menübe kerültek. A hipotézisünk szerint ezeknek a jobb strukturálása és kiemelése az online és offline vásárlók navigációját is egyidejűleg segíti, és könnyebben eljutnak a számukra releváns tartalomhoz. Az áruházi és webshop információs menüpontok létrehozása emellett lehetővé tette azt is, hogy ezek a jól körülhatárolható tartalmak kiemelhetők legyen a fejlécben található menüben.

A hipotézisünk tesztelése

A feltételezésünket A/B teszt segítségével validáltuk, melyet a Google Optimize eszköz segítségével végeztünk. Az AB tesztelés során egyidejűleg hasonlítjuk össze az eredeti és a feltételezett elrendezés teljesítményét, kizárva az idő, szezonalitás, vagy a teszt csoport sajátosságaiból eredő torzításokat.

A Google Optimize nagy előnye más, egyébként szintén kiváló A/B-tesztelő eszközökkel szemben, hogy az adatai integráltak a Google Analytics-szel, és így nem szükséges az A/B-tesztelő eszközben is újra felépíteni a releváns méréseket, beállítani a konverziós pontokat. Továbbá, a Google Optimize a Praktiker által is használt Google Tag Manager eszköz segítségével könnyen és gyorsan implementálható a weboldalon.

Korábbi fejléc:
Javasolt fejléc:

Eredmények

A weboldal kellően magas forgalma, és a tesztben elvégzett jelentősebb változtatásoknak köszönhetően hamar megmutatkozott a különbség a két változat által elérhető eredményekben. A teszt a minimálisan javasolt két hetes futás alatt szignifikáns eredményt hozott, és alátámasztotta a feltételezésünket arról, hogy a javasolt fejléc elrendezés jobban teljesít az elsődleges célként kitűzött konverziós arányban, közel 10%-os növekedést előrejelezve.
A teszt alatt összegyűjtött adatokra épülő további elemzések, – melyek segítségével összehasonlítható volt a régi és az új fejlécet használó oldalon belüli viselkedése -, kimutatták, hogy a kiemelt tartalmakon 37%-kal több látogató járt úgy, hogy az egyéb oldalakon sem történt jelentős forgalom csökkenés. Azaz, a kiemelt információ jobb elérése mellett az egyéb információs tartalmak is könnyen elérhetők maradtak.

Fontos megjegyezni, hogy a Praktiker esetében is számottevő a mobil eszközökről böngésző felhasználók aránya, így természetesen a fenti tanulságokat a mobil oldal változaton, de külön A/B-teszt keretében szintén sikeresen teszteltük.

Post navigation

Google Optimize A/B tesztelés a Telenornak
Árukereső Optimalizálás Dataweps BEED Segítségével

Related projects

Google Optimize A/B tesztelés a Telenornak
INTREN - Digital by Nature

Az INTREN full-service, adatvezérelt, digitális ügynökség. Digitális marketing ökoszisztémák tervezésével, működtetésével, mérésével és optimalizálásával foglalkozunk.

  • Adatkezelési nyilatkozat
  • Sütikezelési tájékoztató
  • Impresszum
Hírlevél
KAPCSOLAT

+36 1 201 5468

sales@intren.hu

1036 Budapest, Lajos utca 78. 3. emelet

Marketing Gyémánt Google Marketing Platform - Sales Partner Google Marketing Platform - Certified CEE Digital Alliance
  • Facebook
  • linkedin
  • youtube
© INTREN 2020.

Oldalunk sütiket használ, hogy jobb felhasználói élményt nyújthassunk. Ismerd meg, hogyan és milyen sütiket használunk a Sütikezelési tájékoztatóban. Amennyiben szeretnéd tiltani valamelyiket, módosíthatod a preferenciáidat is.

X
INTREN
Áttekintés

A weboldal cookie-kat használ a nyelvi preferenciák tárolásához, elemzésekhez, a felhasználói élmény növeléséhez, valamint testreszabott hirdetések létrehozásához.

 

Szükséges sütik

Itt tároljuk le azt:

– hogy elfogadtad-e a sütikezelésünket, illetve milyen sütikezelési preferenciáid vannak

– hogy milyen nyelven használod az oldalt

Hogyha kikapcsolod ezt a sütit, akkor nem leszünk képesek elmenteni a preferenciáidat. Ez azt jelenti, hogy valahányszor meglátogatod a weboldalunkat újra kell engedélyezned, vagy elutasítanod kell a sütik használatát, továbbá beállítanod a kívánt nyelvet.

Harmadik féltől származó sütik

Oldalunk Google Analytics-et és Facebook Pixelt használ az elemzésekhez,  valamint testreszabott hirdetések létrehozásához.

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Adat- és sütikezelési feltételekről bővebben
  • Sütikezelési feltételek
  • Adatkezelési nyilatkozat