SEO munka hatása Performance Max kampányra – Esettanulmány

SEO munka hatása Performance Max kampányra – Esettanulmány

A projektről

Az Intren célkitűzése, hogy ügyfeleinek teljes körű digitális marketing szolgáltatást nyújtson, ezért folyamatosan bővítjük tudásunkat, és igyekszünk az egyes területek minél szorosabb együttműködésére. Ennek része volt a SEO, tehát a keresőoptimalizálás, és a PPC, vagyis a fizetett hirdetések közötti kapcsolat vizsgálata.

Az ügyfél, akit már jól ismertünk

A vizsgálatot egy olyan ügyfelünkkel kezdtük, mellyel már évek óta dolgozunk együtt mindkét területen, valamint jelentős sikereket is értünk el ezidő alatt: a vizsgált aloldal a Toman Diet weboldalán érhető el.

A tomandiet.com egy fehérjediétákat, egészséges, fogyást segítő termékeket forgalmazó weboldal és életmódblog. Számos kiemelkedő minőségű diétát támogató táplálékkiegészítővel, valamint ételekkel várja vásárlóit és jó néhány egészséges recept is található a weboldalon.

A Toman Diet weboldalán SEO területen dolgozunk immár 3 éve, jelentős eredményekkel, kisebb-nagyobb sikerekkel. Ennek része a folyamatosan technikai ellenőrzés és tanácsadás, az on-site optimalizálás (mely a legjelentősebb részét teszi ki az együttműködésnek), valamint néhány hónappal ezelőtt elkezdtük a linképítést is.

A PPC együttműködésünk 4 éve áll fenn, ez idő alatt részesei lehettünk számos új termék bevezetésének, melyeket hirdetési kampányokkal támogattunk. Az általános kampányoptimalizálási feladatokon túl kiemelt figyelmet fordítunk az újdonságok kipróbálására is. Ezért esett a választásunk a performance max kampányra.

Kihívások mindkét oldalról

Mi volt a legnagyobb kihívás? Mind SEO, mind pedig PPC területen növekedést elérni egy olyan üzletágban, ahol jelentős mértékű verseny tapasztalható mind a két területen, mindezt viszonylag alacsony költségkerettel és kevés keresőoptimalizálásra szánt idő alatt.
Utóbbi területen mindösszesen havi 10 órában dolgozunk együtt. A legfontosabb cél az volt, hogy bebizonyítsuk, egy megfelelően optimalizált aloldal jobb eredményeket érhet el a fizetett hirdetések területén is. Így a jövőben nemcsak egymás mellett, hanem egymást segítve dolgozhatunk még eredményesebben.

Az optimalizálási folyamat

Nulladik lépésként a tesztre megfelelő aloldal kiválasztása történt meg. Mindenképpen olyat kellett választanunk, ahol már egy ideje futottak hirdetések, de a SEO optimalizálás még nem történt meg. Így megfelelő mennyiségű “előtte” adatunk volt és pontos időponthoz tudtuk kötni az optimalizálás és a várható változások kezdetét. Az így kiválasztott oldal a következő volt: http://www.tomandiet.com/5-napos-dieta/.

A közös munka kezdete: a kulcsszóválasztás

A kulcsszóválasztás folyamata viszonylag könnyen ment, viszont fontos kiemelnünk, hogy itt is összedolgoztunk: szempont volt, hogy a kiválasztott kifejezés egyaránt megfeleljen a SEO, valamint a PPC szempontoknak is.

Ilyen szempontok voltak:

  • Magas keresési mennyiség havonta.
  • Olyan kulcsszavakat kutattunk fel amikre jellemzően olyan felhasználók keresnek, akik a diétázás kezdeti szakaszában vannak.

Ehhez több eszközt is használtunk, mint például az aHrefs, a Search Console és a Google kulcsszótervező és Google Trends.

SEO

A megfelelő kulcsszó-URL páros kiválasztása után az első lépés az aloldal optimalizálása volt. Az első lépés itt sem történt máshogy, mint a korábbi munkáink során: a kulcsszavak alapján átírtuk a címet, H tageket, javaslatot adtunk a képek optimalizálására, valamint az URL és belső link használatra. Ezután következett a szöveges tartalom kibővítése a főbb, valamint a kiegészítő kulcsszavak használatával. Javaslataink alapján a módosításokat rövid időn belül beleszerkesztették az oldalba.

PPC

Miután elkészültek a szöveges módosítások, belekezdtünk a performance max kampány optimalizálásába, melynek egyik legnagyobb előnye, hogy képes lefedni a teljes vásárlói útvonalat.  A kampánytípus sajátosságai miatt a weboldalon megjelenő tartalom kulcsfontosságú. A kampány fő működési elve, hogy a felhasználó vásárlási útvonalához igazítja a felületet és a hirdetés tartalmát. Az ehhez szüksége információkat a weboldalon található adatok alapján gyűjti össze.

Az Asset groups-okat a termékkategóriáknak megfelelően szegmentáltuk. A csoportosítás eredményeként elősegítettük, hogy a megfelelő üzenet, a megfelelő időben jelenhessen meg a felhasználónak.

A teszthez a választásunk azért esett az 5 napos diéta csomagra, mert ez a csomag a Toman Diet egyik legkeresettebb terméke.

Kiemelkedő eredmények

A viszgált időszakban 120%-os növekedést értünk el, mind az 5 napos csomag eladások, mind az ebből származó bevétel tekintetében. Továbbá a fizetett forgalmi forrásokból származó 5 napos csomageladások 56%-a érkezett a performance max kampányból.

Így a SEO és PPC szálak szorosabbra fűzésével, az optimalizálás hatása sales eredményekben is realizálható lett.

Kinek és miért lehet ez hasznos?

Azoknak a webshopoknak lehet hasznos, ahol új lendületet szeretnének adni a termékeknek és ezzel az eladásaiknak is.

A SEO és PPC szálak szorosabbra fűzésével az optimalizálás hatása sales eredményekben is realizálható.

Csomagajánlatok terén nagy kihívás a folyamatos eladási volumen növelése, azonban a SEO tartalmak minőségének maxmalizálásával új szintre léphet az értékesítés.

Az online ökoszisztéma összehangolásával olyan future-proof megoldások valósíthatóak meg, melyek hosszú távon elősegítik egy vállakozás folyamatos fejlődését.

PPC menedzsment és keresőoptimalizálás ajánlatokért keress minket bizalommal, komplex módszereinkkel segítünk vállalkozásod fellendítésében!


Galéria